http://hverdags-blogger.blogspot.no/

lørdag 25. januar 2014

Pannebånd

Fikk så lyst å strikke et pannebånd idag.  Brukte akkurat 50 gram av Adore dobbel tråd.  Dette kjøpte jeg på Spar-kjøp. OBS-coop har det også.






Oppskriften stod i Familien fra september, småstrikk.  Derfor kopierer jeg ikke oppskriften her.

Baksiden på pannebåndet over.  Har delt det inn i tre, men det i midten er dobbelt i maskeantall.  I kantene strikker jeg den første av to masker på begge sider rett, glattstrikk på vrangen på begge sider av fletten. Den strikker jeg over 8 masker og det spiller ingen rolle om de 4 første maskene ligger foran eller bak når du lager fletten.  Men jeg liker best når de ligger bak. Lengden på fletten kan du stikke som du vil, men jeg har 30 pinner.



Synes selv den ble pen, ligner nå på hun presidenten borti østeuropa som har flettene rundt hodet, hadde jeg bare hatt lyst hår, hehe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar