http://hverdags-blogger.blogspot.no/

onsdag 29. januar 2014

Vånnpis

En genser jeg begynte å strikke på for 10 år siden ble masket sammen med en strikkebukse. Min sønn på over 30 år spurte om jeg kunne strikke en heldress i ull til ham.  Tenkte dette ble mye arbeid, men jeg hadde nesten genseren ferdig.

Late folk får ideer som kan gjøre ting lettere, sa min mor alltid.  Jeg strikket ullbuksen etter mål, fantes ikke en oppskrift i høst da jeg begynte. Nå er det en og annen, men jeg tror mange er privat.  

Klippet opp og sydde glidelås i front.  Den ble ikke så veldig pen, men han skulle bare ha den under dykkerdrakten.

Nå er jeg bitt av basillen. Skal strikke ne pen en til meg og kanskje min svigerdatter vil ha en også.

 

Jeg har en ullbukseoppskrft på bloggen min nå, der finner du oppskrift, Til voksen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar