http://hverdags-blogger.blogspot.no/

lørdag 5. april 2014

Druer

Jeg gleder meg til å se om druene mine blir større i år.  Har ikke beskjært druekvistene i det hele tatt før.  Så for meg druer hengende ned fra taket rundt hele drivhuset, men tankene og lysten er noe og realiteten noe.  I år klippet jeg trærne helt ned, eller nesten.  Har også lest at de skal klippes som tomatplantene, vet ikke helt om det er rett, men da må jeg ha 8 nye drueranker for å realisere drømmen min.  Det vil jeg ikke.  Jeg vil ha god plass til tomater, akurker, paprika, jordbær osv.  Skulle hatt større drivhus. 16 kvadratmeter er for pingler, hehe, Nei jeg er fornøyd selv om jeg og gemalen har snakket om ett drivhus til, bygd tett i tett.  Tenk to drivhus tett i tett. Her er noen bilder fra forandringene vi har gjort;


 Under her er druene som de var før om åra, over viser hvor mye jeg klipte dem ned i vinter



Så deiligm mange klaser.
Og nå spirer de korte stilkene. Jeg var sikker på at de skulle dø.  Ja da blir det druer i år også

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar