http://hverdags-blogger.blogspot.no/

onsdag 29. oktober 2014

Gamle nesten ubrukte støvler

Har et par støvler som jeg nesten ikke har brukt.  Jeg får dem ikke under regnbukse eller annen overtrekksbukse.  Jeg ble også fort lei tigermønstret på den. Men så hadde jeg et par make støvler som jeg en dag gikk på fjellet med.  Synes egentlig ikke noe om å ødelegge dem i fjellet,  de blir fort oppskrapet og stygge.  Alt for dyr for å ødelegge på en tur.  Da fallt tankene mine på de gamle. 
Jeg klippet av den stygge borden





Nå fikk jeg støvlene under alle overtrekksbukser




Så deilig å ha ordentlige støvler i fjellet.  Gled ikke en gang på den våte marka eller bergknausene.  Sålene er grove og der er litt hæl.  Ypperlig. 

Men så ble de ikke så veldig fin oppå kanten.  Tenke tenke.  Ikke noe symaskin som jeg kunne bruke.  Jeg kunne jo levere de til skomaker, men da kunne jeg jo egentlig kjøpt meg nye.

Jeg strikker mye og så kom jeg på noe leggvarmere jeg hadde i skuffen, noe jeg strikket for 25 år siden.  Og slik ble de:




Gleder meg til å prøve dem, men kommer sikkert til å strikke noe annet og smalere til kanten.  Fjellene her i Bergen er gjørmete og myrete, så disse blir fort skitten.





Og de andre støvlene kan fortsatt være bystøvler.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar