http://hverdags-blogger.blogspot.no/

søndag 24. januar 2016

Vinterstrikk


Januar har vært kald, så det har blitt mye strikking om kveldene.  Genseren under strikket jeg for noen år siden på nattevakt.  Jeg hadde noe Triplex til overs



Så har jeg strikket en bukse til guttebarnebarnet mitt.  Han får utslett av ull,så jeg har strikket det av en blanding av 50%bambus og 50% av noe annet.  Deilig og myk.  Garnet kommer fra Tyrkia



Den ble akkurat passelig




Han spurte om jeg ville strikke en Kvikk-lunsj hue til ham.  Garnet er 100% bambus fra Kina.  Håper den blir varm

og så må jeg jo sy på lappen da som viser at bestemor har strikket.

Jentebarnebarnet ville ha en bukse i lilla.  Denne er strikket i 100% ull


Buksene har jeg strikket  i "stripemønster" 5 rette og to vrange.  Den ble passelig den også

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar