http://hverdags-blogger.blogspot.no/

søndag 14. februar 2016

Grønne hender

Nå begynner sola å varme, satt et par timer i sola i dag og strikket.  Strikker gule påskevotter


Men så kom jeg på at nå må jeg så tomat, paprika og agurk.  Kjæresten kjørte meg til nærmeste plantasje.  Der fant jeg alt jeg hadde bruk for denne måneden


Gleder meg til ferske rosenkål til jul, altså julen 2016.  De er treig å komme, men er en favoritt sammen med brokkoli og grønnkål.  Disse kan stå ute hele året og tåler frost godt.  Grønnkålen er faktisk bedre når den har frosset litt.







Nå er det bare å vente.  Får komme ut i drivhuset i mai.  Under ser du paprika fra i fjor.  MMMmm deilig. 



Gleder meg allerede til saftige smakfulle grønnsaker


Og så er jo det morsdag nå,  øverst min eldste og under yngste sønn.  Noen deilige år som flyr avgårde




Eldste barnebarn sendte meg et bilde i dag.  Vannet hadde stått og dryppet hos dem.  Rene kunsten



Jaja, snart vår

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar