http://hverdags-blogger.blogspot.no/

søndag 27. mars 2016

Ertestuing

Det er lenge siden jeg har kokt ertestuing til flere middager.  Liker å ha porsjoner nedfryst.  Men nå i dag har jeg kokt av 1 kg.  Jeg bruker alltid å blande like deler gule og grønne erter.  Lærte det av min mor, men husker ikke hvorfor. Ertene ble lagt i bløt i går ettermiddag
Jeg hadde gulrøtter i, istedenfor sukker.
Så blandet jeg i en blanding av smeltet smør og mel.  I dag brukte jeg flytende Melange.  Hadde ikke hardt smør igjen.  Hadde også i litt salt.
Etter en times tid så den slik ut.
Så i dag tenkte jeg å ha hjemmelagede kjøttkaker og ertestuing til middag

Det ble til 8 middager,  Kjekt å ha i fryseren.



Og så har vi tapetsert i dag.  En vegg som har skreket etter tapet i 4 måneder.  Rart kor fort tiden går.  Ble veldig fint synes jeg.
Dette var årets 1. påskedag




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar