http://hverdags-blogger.blogspot.no/

tirsdag 31. januar 2017

Hønsefrikasse

Jeg har laget noen porsjoner med hønsefrikassè.  Fikk fatt i noe hønsekjøtt og kokte 3 stk. i samme gryte. Det er kjedelig og tar lang tid å koke, så jeg lager flere porsjoner i slengen.  Først skal de koke i et par timer, så kjøles ned slik at du kan renske den for ben og annet du ikke vil ha i middagen.  Så siler du kraften hønen har kokt i.  Dette er til sausen. Jeg rister kald kraft og mel, har i det jeg skal ha til saus, koker det en stund (eller trekker) krydrer, og så har jeg en deilig middag.  Har også gulrøtter i sausen (koker med hønsekjøttet)
I dag hadde jeg ikke gulrot, men amerikansk blanding fikk gjøre nytten.  Mannen i huset er ikke glad i kjøtt, så han fikk sin livrett; skiver.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar