http://hverdags-blogger.blogspot.no/

onsdag 11. januar 2017

Minimalistisk

Vi eier for mye, vi har samlet på alt for mye og vi kaster aldri noe som vi kanskje kan bruke senere.  Er litt morsomt å se.  Nå før jul lo vi litt av hverandre, det var snakk om å kjøpe et nytt skap til å gjemme rotet vi samler på. Men da var det nok.  Jeg ga vekk 2000 bøker, ville ikke ha de opp igjen i bokhylle.  Og hva skulle jeg med dem, ingen av barna ville ha dem heller.

Det gjorde meg egentlig ikke noe at de ikke ville ha dem.  De som kom og hentet, var som meg.  De elsket bøker.

Neste steg var alle koppeservisene, middagsservise, mugger,  mokkakopper, julepynt etc. En etter en forsvant de ut av huset. Litt på bosset, mye til agderfylkene via Posten og etc.  Ting ble sendt over hele landet. 

Trodde kanskje jeg ville savne alt, men nå var jeg bitt av basillen.  Skapene i stuen ble tommere og tommere og jeg var veldig fornøyd.  Deilig og luftig.

Nå forsvinner skapene også. Har en del som har vært furu og som jeg har lakkert svart,  Har ikke bruk for dem lenger.

Lurer på hvor lenge jeg vil ha et slikt tomt hus, om det går an å forandre seg så mye. tiden vil vise...




Hengeren er full og alt jeg har avertert blir solgt,  Det er jo fine ting, men blir aldri brukt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar