http://hverdags-blogger.blogspot.no/

lørdag 4. februar 2017

Restegarnteppe



Jeg er med i en gruppe på Facebook der vi strikker resteteppe 2017. Dvs at vi strikker 2 pinner hver dag i et helt år.  Det passer meg ypperlig.  Jeg har så stort garnlager og store restelager at jeg ikke lenger kommer til bunns i dungen.

Jeg la opp 100 masker mer enn det de gjør i gruppa, jeg liker store tepper.


Klipper av tråden etter hver pinne.  Disse endene knytes sammen og blir til frynse når teppet blir ferdig.  Har egentlig mange slike tepper, det siste jeg strikket fikk hundene,  som jeg låner, ligge på. Jeg bruker kun ull som ikke kan tove.

Ullen som tover (fremdeles restelageret) brukes til sitteunderlag, votter, tøfler og såler.  Kanskje jeg kan se bunnen i skapet neste nyttår!    Linken til gruppen er her om du vil være med:

Resteteppe 2017

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar