http://hverdags-blogger.blogspot.no/

tirsdag 7. november 2017

38 år gammelt strikkegarn

Har hatt et enormt lager av garn de siste tre årene.  Har arvet fra min mor og min svigermor.  Jeg fant også garn som jeg kjøpte på slutten av80-tallet.  Siste året har jeg vært med på et teppe der vi skulle strikke 1 rille pr. dag.  Jeg fusket litt og er ferdig i dag.




Teppet ble 2,02 meter x 1,85 meter - kjempesvært. Var artig og bruke tråd som jeg kjente fra 80-tallet - så mange år siden.  Gladest var jeg for at det ikke var dyr i garnet.







Hev alle endene, hjertet mitt blør når jeg må hive garn.


 Mens teppet ble vasket og lagt til tørk, strikket jeg et par strømper av gammelt treskogarn, skikkelig flott ble de.  Ligner ikke på strømpene min bestemor strikket.  Disse er i str. 42


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar