http://hverdags-blogger.blogspot.no/

onsdag 29. november 2017

Jostabær - tre stikkelsbær

Jeg er så heldig at jeg har fått meg to stikkelsbærtre i hagen.  Fant dem under hekken som jeg fjernet.  Jeg har bodd her en stund og skjønner ikke helt at de har stått der hele tiden.  Jeg fikk gravd dem opp og plantet dem i skikkelig kompostjord.



Busken vokste seg 2 meter på 2år.  2 meter, har aldri sett et stikkelsbærtre som var så høyt.  Jeg stusset og måtte sjekke hva det var. Ville ikke spise bær som jeg ikke visste hva var.  Bærene var så rød, nesten svart, og tungen ble knallrød som om du spiste ville blåbær.





Jeg sjekket opp  saken, og treet viste seg var gammelt. Bærene var en blanding av solbær og stikkelsbær og het Jostabær. Jeg var lettet, hadde ikke spist eller laget saft av noe giftig.
Men bærene må jo være kjempesunne så fargerik som de er.
Heldige meg.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar