http://hverdags-blogger.blogspot.no/

onsdag 14. februar 2018

Ol- pannebånd i rødt, hvitt og blått










Har sittet og lekt meg litt med garn i Norges farger.  Ville strikke meg et pannebånd, eller hårbånd til meg.  Er så mye på tur i vinden, så jeg ville ha noe som holdt håret vekk fra øynene,

La opp 36 masker med hvitt ullgarn.  Strikket 1 rett og en vrang hele pannebåndet.

Båndet ble 54 cm.  Strikket første del ensfarget hvitt ca. 13 cm.  Så delte jeg arbeidet i 3 stykker, 12 masker i hver farge



Strikket 3 like lange strimeler ca.28 cm.  Flettet disse og satt dem i rekkefølge inn på en pinne igjen.







Strikket nå i hvitt like langt som den første delen, ca 13 cm.

Sydde sammen midt bak og festet trådene fint.



Nå har jeg et hårbånd i Norges farger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar