http://hverdags-blogger.blogspot.no/

tirsdag 22. januar 2019

Håndarbeid i januar

Nydelige labber i siste Hjemmet. Tror dette er mitt favorittmønster i blått og hvitt.  Jeg strikker det kanskje altfor sjelden.  Første gangen jeg strikket dette, var en genser til min sønn i 1983. Nå strikker jeg labber til hans datter nesten 40 år senere.

 Hadde tenkt å strikke div. kattemotiv på strømpene, men hun ville ha de ensfarvet, så vi får se hva jeg gjør.  Mens jeg tenker, så har jeg begynt på denne genseren,  Denne plukket hun ut for 2 år siden, men jeg har ikke tatt meg tid til å begynne før nå.  Det er et mønster som du må følge med på, så jeg må ha noe annet å strikke på når jeg ser på TV.



Et flott mønster som jeg kjøpte som strikkepakke.  Garn og mønster er fra Viking garn,  Blir tjukk og god genser med dobbel tråd hele veien i og med at der er mønster på hver pinne. Gleder meg allerede til jeg blir ferdig.
Januar er den måneden jeg ikke liker å være ute her i Bergen. Vått og surt, grått og kjedelig.  Men jeg er først ute de dagene det er sne og sol.  Så deilig med lysere dager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar