http://hverdags-blogger.blogspot.no/

torsdag 7. februar 2019

Gøye strikketøy


Skal strikke en genser til mitt eldste barnebarn.  Dette blir 3. valget mitt, de to som jeg har begynt på før, blir sikkert UFO'er. (Ufo står for ting som blir liggende litt eller noen år)



Begynte på denne Tirilgenseren i dag, Deilig alpakkagarn, farge lavendel.  Det har så mye å si at du trives med garn og farger.  Heldigvis skal ikke plagget klippes opp til ermer, alpakka blir ofte for glatt og rakner lett.

 Denne VM-genseren 2019 blir ikke noe av, ikke med hvit bunn i hvert fall.  Det er lange tråder som tvinnes på baksiden, men jeg rekte det opp etter 6 omganger,  Den røde tråden jeg brukte til mønster skinte gjennom,  Det er sikkert derfor den bare er avbildet i rødt og blått.  Men jeg tenkte at bolen kunne brukes til et annet mønster.  Det burte gå an.  Om jeg strikker VM genseren siden, tror jeg ikke.  Litt kjedelig å strikke frem og tilbake oppe ved ermet.  Det blir jo fint, men jeg gidd ikke nå i år i hvert fall.





 Denne genseren ble liggende da jeg må være oppmerksom når jeg strikker.  Det er mønster på hver pinne på hele genseren.  Garnet er tjukt også, vikinggarn.  Jeg kjøpte dette som garnpakke fra strikkemekka.  Veldig fin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar