http://hverdags-blogger.blogspot.no/

mandag 27. januar 2014

Koppetuer

I dag har jeg ikke strikket noe.  Har ryddet i kjelleren, kastet ting som vi har samlet på i mange tiår. Jeg i mitt hus og samboeren i sitt. Jeg har kastet lenge, han må jeg overtale. Likevel blir vi aldri ferdig å kaste.
Har kjøpt ny brukt trapp til kjelleren. Der er to store rom som vi skal dele opp til tre soverom.  Gleder meg ihvertfall til trappen kommer opp.
Er det noen som har prøvd å gå i en spiraltrapp med en sengemadrass?  Det er trappen vi har idag.  Du blir så opptrekt og fanget imellom alt som går an. Du kommer deg verken opp eller ned.  Skal ihvertfall prøve å selge den, den krever ikke store hullet i gulvet.

Idag skal du få oppskrift og bilde av koppetuer.  Har strikket de i forskjellige pastellfarver og selger de for noen kroner.  Er ihvertfall sterk og varer i mange år.



Oppskrift vaskeklut:

Du strikker av ren bomull; Legg opp 60 maske og strikk 2 rett og en vrang på hver pinne.  Når du har strikket 50 gram, så er koppetuen passelig stor.



Det er så mye kjekkere å vaske med festlige farver.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar