http://hverdags-blogger.blogspot.no/

lørdag 30. mars 2019

Bleiebukse, brillebukse, romper


Det er 40 år siden jeg hadde baby, så herlig.  Mamma var en strikkedame som elsket ull, og hun lærte meg hvordan jeg skulle strikke også.  Da jeg fikk baby, ville hun at babyen skulle ha en ullbukse utenpå pysjen, den fanget opp det våte, og babyen ble ikke kald.  Vi hadde papirbleier den gangen, men ikke slik som i dag.  Utenpå bleien hadde vi plastsnipper som ble knytt fast rundt livet.  Holdt dermed bleien på plass,  Hadde også plastbukse utenpå, men det kunne ikke mine babyer bruke, de ble så sår.
Husker at jeg kjøpte tøy i metervis og sydde,  Gassbleier innerst og flanell utenpå.
Derfor var disse brillebuksene deilig å ha.
I dag er de blitt moderne igjen, kanskje fordi en har begynt å bruke tøybleier igjen.


Her finner du gratis strikkeoppskrift

Bleiebukser

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar