http://hverdags-blogger.blogspot.no/

onsdag 15. februar 2017

Babysokker - Tovet





Har tovet babytøfler.  Ble kanskje litt store, så jeg får prøve å vaske neste par på 60 grader.  Disse er vasket på 40 grader.

Jeg la opp 48 masker på pinne nr 5,5.




 Brukte garn som jeg kjøpte for
noen år siden på Sandnes garn.  Dette garnet finnes ikke lenger i salg, så jeg bruker det til småting som skal toves.

Strikket disse 48 maskene ca. 10 cm.  Fell 7 masker på hver side og strikk ca, 5 cm.

Nå felles for tåen.  Strikk 2masker og 2masker sammen, 2 masker og 2 masker sammen hele pinnen.  Strikk 2 pinner.  Strikk 1 maske og 2 masker sammen hele pinnen.  Strikk 1 pinne.  Til slutt strikkes 2 masker sammen, 2 masker sammen ut pinnen.  Dra tråden gjennom maskene og sy sømmene.














 

Disse tøflene ble litt for stor,så jeg skal først prøve å ha litt mindre maskerpå neste par.  Jeg vil nemlig ha til nyfødt, men disse kan babyen vokse i.




De ble 2 cm kortere når jeg la opp 40 masker




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar