http://hverdags-blogger.blogspot.no/

tirsdag 29. januar 2019

Ny hæl for meg

I dag ble jeg ferdig med strømpene jeg begynte på for litt tid siden. Egentlig er det fort gjort å strikke strømper, men jeg holder på med så mange flere prosjekt.
Kom til hælen i dag, og fant ut at jeg aldri før har strikket en slik en, og jeg har strikket mange.
Jeg har strikket flere typer, men denne synes jeg var festlig, bare se de ferdig:




Det var ikke noe felling, bare strikk frem og tilbake.

Jeg hadde 22 masker til hæl.  Strikket 15 masker rett.  Snu.  Den første masken løftet jeg av og strikket 8 masker vrangt,  snu og strikk 1 maske mer for hver pinne.  Når det er 2 masker igjen, strikk over alle maskene.
For ikke å få store åpne hull, har jeg et kast som jeg strikker sammen med neste maske.
Nå er det bare å plukke opp langs hælen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar