http://hverdags-blogger.blogspot.no/

fredag 17. desember 2021

Hals

 Strikket hals av melkefibergarn fra viking.  Synd de sluttet å lage det garnet, det er så lunt å mykt,  Deilige plagg til en gutt som er allergisk mot ull.  Oppskrift finner du under bildene, jeg har notert hvordan jeg har strikket denne.




Jeg prøvde å strikke overdelen på en genser, og det fungerte.  Cream garn fra Viking er; 50 gram er 150 meter,  Strikkefasthet er 16-18.


Jeg strikker med enkel tråd på pinne nr 8. La opp 140 masker og delte arbeidet i 4. Strikket 2 rett og to vrang 2,5 cm.  Strikket raglan oppover til halsen, dvs. fellte en maske på hver side av merket, 8 masker fellt på en omgang,  Feller på annenhver omgang,  Den andre omgangen strikker jeg bare rett. Når det var 44 masker igjen strikket jeg 2 rett og 2 vrang til passelig lengde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar