http://hverdags-blogger.blogspot.no/

mandag 4. juli 2022

Poseholder til plastnett e.l.

Har masse garn som jeg har arvet, garnet er ca 45 år gammelt.  Den første posen jeg strikket hadde jeg ikke nok garn, og da ble posen litt mindre.  Passer til huer.



Brukte hjertemønster som jeg fant i en oppskriftsbok.

Poseholderen under arvet jeg av mamma.  Hun strikket dåpskjole av det til min yngste brors barn, sånn ca. 40 år siden.
Garnet er ikke slik vi ville brukt idag.  Var mer vanlig med akryl før i tiden.




Hadde 3 nøster, men brukte bare 2.  Mønsteret går over 8 masker. 6 rett, to sammen (1 løs av, strikk 1 og løft den løse masken over den strikkede).
Andre omgang rett over alle.  Dette gjentar du og hullmønsteret blir diagonalt.

Jeg la opp 64 masker, strikket vrangbord 10 cm. 2 rett og 2 vrang.
Økte 1 maske i hver maske til 124.  Strikket en omgang rett samtidig som jeg økte 4 masker til for at mønsteret skulle gå opp.  Strikket den så lang som jeg ønsket.
Til snor strikket jeg over 5 masker,  strikket 4 masker, løftet siste maske bak arbeidet og satt den inn bakerst på pinnen.  Strikket den og neste maske som var første maske på forrige pinne.  Dette blir en fin rund snor som blir strikket rundt.  Snoren strikker jeg så langt jeg vil ha den og fester den tvers over på posen.




 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar