http://hverdags-blogger.blogspot.no/

lørdag 22. februar 2014

Babysokker


str. 0-3 mdr. ( 3-6 mdr.)

Pinde nr. 3
Evt. silkebånd ca. 1 m.
Garnforbrug 25 - 30 g.Alt tyndt, lækkert garn kan bruges. Jeg har brukt babygarn fra Gjestal.
Slå 24 (27) m. op på pind nr. 3 (første p er retsiden)
og strik ret ialt 56 (60) rk. = 28 (30) riller.
Luk på næste p for de første 11 (12) m.
På de resterende masker strikkes nu 4 pinde glat med den glatte side mod retsiden.
Derefter 4 p. glat med glatsiden mod vrangsiden.
Gentag til der er 10 bølger med glatsiden mod retten og 9 bølger med vrangsiden ud.



Luk af.

Træk en dobbelttråd gennem begge "bølgesiderne" E og F -
Træk garnet hårdt sammen, fordel "rynkerne" og sy fast.
Buk den øverste kant med som "krave" på støvlerne.
Lav en rk. luftmasker til "bindebånd", hvis du ikke vil bruge silkebånd.
Hækl 6 små blomster således med enkelt garn:
Slå 4 lm. op, saml til en ring med en kædem. i første luftm.
Hækl 3 lm + 1 fm. i ringen (første kronblad af blomsten) gentag til der er 5 kronblade.
Bryd garnet.
Sy en blomst på næsen af hver støvle, der hvor bølgerne er samlet.
Sy en i hver ende af bindebåndene.
Læg bindebåndet under "kraven" og sy kraven let til med usynlige sting.
Bagerst fæstnes båndet med et par gennemgående sting, så det ikke kan trækkes ud.





21 kommentarer:

  1. Disse var søte. Dette blir denne helgens strikkerier

    SvarSlett
  2. Det er de mest søde små sokker, jeg nogensinde har set, tak for opskriften

    SvarSlett
  3. De mest bedårende baby sokker, jeg nogensinde har set, tak for opskriften

    SvarSlett
  4. Gracias por compartirlo.
    Desde Valparaiso Chile

    Carmen

    SvarSlett
  5. Mange takk for mønsteret💕 Skal strikke disse i dag💕

    SvarSlett
  6. This partner is ADORABLE and cannot wait to make them to go with the baby blankets I have previously made!. Tell me...how can I enlarge these adorable booties for toddlers and adults?

    SvarSlett
  7. Yo hice todo pero no supe armarlo muchas gracias ojala me hicieran el favor de guiarme para terminar los zapatitos xq me gustan mucho y se quedaron sin terminar

    SvarSlett
  8. Hvor er de yndige, sådan nogle skal mit oldebarn have. Tak

    SvarSlett
  9. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

      Slett
  10. Kan ikke se der står E og F nogen steder ??? Men går ud fra at det er på det som er sål og top??

    SvarSlett
  11. Jeg vil strikke dem til et kommende oldebarn.

    SvarSlett
  12. Må man se dem på bunden. ��

    SvarSlett
    Svar
    1. Det nederste bildet viser bunnen, under sokken

      Slett
  13. Jeg har også svært ved at se hvor E og F er!!!! - men det er vel top og bund på de bølgede sider..... Ellers flotte og nemme håber jeg

    SvarSlett
  14. Jeg kan ikke undgå at hælen bliver helt spids? er det meningen?

    SvarSlett
  15. opskriften er fra flittige hænder 1944 fandt den i mine mors opskrifter

    SvarSlett
  16. utrolig søte..disse skal jeg strikke i helgen til lille søte Mila,mitt barnebarn..

    SvarSlett
  17. Jeg er i tvivl om hvad der er side e og F nogle ideer, skal man have en dobbeltråd gennem hele den ene side?

    SvarSlett
    Svar
    1. Sy igjen med tråden du har brukt. Sy igjen under, Sokken er strikket med dobbel tråd. Du skal rynke etterpå

      Slett