http://hverdags-blogger.blogspot.no/

torsdag 27. februar 2014

Gamle dager



 Trodde aldri at jeg skulle si at i gamle dager hadde vi?  Hehe, men dette garnet tror jeg var før mi strikketid!!  Strikket mye på barneskogen i tvinnegarn.  Husker det klødde som bare fy.



 Sola garn, har aldri hørt om, men det betyr ikke at vi ikke hadde det i hus.  Mamma strikket for husfliden da jeg var lita.  Men jeg la ikke merke til hvilket garn hun brukte.  En ting er iallefall sikkert, jeg har aldri hørt om Sola-garn før jeg skannet dette bildet.


 Her er enda flere, men ikke alt er fremmed.  Hva hendte med de gamle garntypene, var de ikke bra nok?




Fant et mønster som heter Voi voi. Tenkte med en gang på Nora Brockstedt og ventet meg en annen klesdrakt.  Da jeg fant bildet som hørte til mønsteret, måtte jeg bare like det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar