http://hverdags-blogger.blogspot.no/

tirsdag 25. februar 2014

Ballongbukse til baby (uten ben)

Slik strikket jeg flere av til mine babyer.  De brukte de om natten utenpå tøybleier.  Den gang hadde vi ikke papirbleier med plast, vi hadde papirbleier og plastbukser utenpå eller plastsnipper som vi knøt fast som en plastbukse.  God at verden går fremover, for det ble mange såre rumper og lår.  De var ikke så bra.

Jeg brukte altså tøybleier, med en plastsnipp.  Den var bedre for barnehuden.  Utenpå hadde jeg strikket tykke ullbukser..  Ull er bra, huden blir ikke så våt da.  Verre er bomull. Da er babyen både våt og kald.

Her er et mønster på en fin ullbukse;






Jeg strikket mange bare til livet.  Da hadde jeg hullrad og strikk.

4 kommentarer:

  1. Hei takk for at du delte oppskrift :) har linket til oppskriften din

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk.Kjekt at du har fått nytte av den

      Slett
  2. Hei! Jeg kom over denne flotte oppskriften som du har lagt ut, og tenkte jeg skulle prøve meg på den. Jeg har så vidt startet, men ble litt usikker på hva oppskriften mener. Siden du har strikket den før håper jeg at du kan hjelpe meg :) Det står at du skal strikke 6 omg glattstrikk, 1 omg vrang og 5 omg glattstrikk igjen, og på pinne nr 15 begynner mønsteret. Men når er det egentlig at du skal legge ut masker og starte kilen? Er det etter du har strikket de første 12 omg, eller er det etter omgangen med vrang? Eller? Jeg forstår ikke helt når de mener det skal økes, så jeg håper du kan hjelpe meg med det :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Beklager, men jeg har ikke strikket den. Ann Karin over har strikket den. Men nå skal jeg prøve, jeg skal bli bestemor til våren

      Slett