http://hverdags-blogger.blogspot.no/

søndag 3. februar 2019

Hårbånd


Prøvde meg på å strikke et hårbånd med en snurr i forkant, tror det gikk bra.





Jeg la opp 15 masker og strikket en rett og en vrang alle pinner.  1. maske løftet jeg rett av for å få en pen kant. Strikket 5 cm og klipte av tråden. La opp og strikket en til, når begge var like lang strikket jeg dem sammen ,  Strikker nå til det passer rundt hodet mitt, 43 cm.  Strikker da andre enden lik den første, DVs at jeg deler arbeidet i to og strikker delene 5 cm.  Alt strikkes i en rett og en vrang.  Også på alle pinner løftes masken rett eller vrangt av.





Nå syr jeg ene enden sammen som vist på bildet under.




Putter ene enden av andre stykket i hullet og syr denne sammen med den andre enden.





Da blir snurren på hårbåndet slik.



Den ser jo ganske lik de jeg har sett strikket før.

Garnet jeg har brukt er merinoull og holder fasongen veldig bra.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar