http://hverdags-blogger.blogspot.no/

lørdag 2. februar 2019

Hjemmelagede julegaver


I år, nei i fjor blir det vel, strikket jeg en del julegaver til venner.  Synes det var gøy, men er ikke så sikker på om jeg vil gjøre det igjen.  Likevel hadde jeg villet ha det jeg laget.


 Denne tennbrikkeskjuleren strikket jeg i dobbelt garn av tove fra Sandnes,  Jeg tovet det til det passet boksen.  Det gjør du i tørketrommel.  Du kan følge med hvor mye det tover.  Denne ble akkurat passelig-


 Ølvotten  er også tovet,  Denne har jeg beskrevet tidligere i bloggen min, og det kan du se her: ølvott



Jeg hadde noen rester av plategarn fra Island.  Dette er garn som ikke er tvunnet,  Du finner nøstene her.  Dette ble en god og varm vott med isskrape.  Jeg strikket en lang smal hue med åpning der dusken bruker å være,  Jeg tovet og det ble akkurat plass til skaftet på isskrapen,



 Her har jeg også brukt plategarn.  Strikket pulsvarmer,  Oppskrift fant jeg i boken til strikkesiden, Aase Lynne sin.  Nydelig mønster.


Huen er også strikket av plategarn.  Mønsteret finner du i Islandsk strikk (bok).

2 kommentarer:

  1. Fantastisk fine ting Rita! Vi er veldig fornøyde:-) Du er så flink og kreativ.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt da. Synes det er litt artig selv

      Slett