http://hverdags-blogger.blogspot.no/

mandag 7. februar 2022

Tepper

 Det er alltid spennende å begynne på et teppe  Ikke alltid du er like opplagt.  Dette under er heklet.  Det er det andre heklede teppet jeg har laget.  Det første tok eksmannen og ga til hunden,jeg var ikke så

blid da og heklet meg et nytt.



Jeg solgte det og strikket meg et nytt som jeg også solgte,  Dette er en rille for hver dag i året, altså et årsteppe. Det ble så stort og tungt at det veide for mye i den bobilen vi hadde da.



Teppet under fikk hundene låne da jeg passet dem.  Jeg var hundepasser i noen år mens jeg ble rehabilitert etter sykdom.  Det er et skikkelig restegarnsteppe. Alt av ullgarn ble brukt i alle lengder.



Bellateppet er strikket i Nøstegarn sitt merinogarn, økologisk. Det ble gitt til min samboers barnebarn.


Dette teppet har også garn fra Nøstebarn.  Økologosk merinoull.  



Dette pleddet er teppegarn fra Viking.  Det ble gave til barnebarn som ikke tåler ull



Har strikket et babypledd i sikk sakk mønster.  Dette skulle også være en presang, Strikket i Drops merinoull.



Restegarnstappe strikket c2c




Det er egentlig artig å strikke corner to corner.  Du begynner med 3 masker og øker på hver pinne, i begynnelsen.  Du feller på begynnelsen av hver pinne når teppet er bredt nok. Også restegarn i ull.



Sikk sakk teppe i flortynt garn.  Teppet er i vanlig størrelse, men veier bare 350 gr.



Dette teppet er i Kvikk lunsj farver, Polyestergarn fra Gjestal.  Det passer også til et barnebarn som ikke liker ull. Hver stripe er 50 gr.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar